בעקבות המצב הביטחוני • משרד הביטחון יוזם: רשת אלחוטית במקלטים

    קובי פינקלר No Comments on בעקבות המצב הביטחוני • משרד הביטחון יוזם: רשת אלחוטית במקלטים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המצב הביטחוני בישראל הביא את משרד הביטחון לצאת עם פרויקט חדש: רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון מובילה בימים אלה פרויקט ייחודי וראשון מסוגו, לפריסת רשתות אינטרנט אלחוטי במקלטים הציבוריים בצפון הארץ.

    פרויקט 'מקלטים אונליין', נועד לשפר את זמינות האזרחים למידע ולמוקדי החירום, וכן את יכולתם לתקשר עם קרוביהם ועם גופי החירום בזמן השהייה במקלטים הציבוריים.

    בחודשים האחרונים קיימה רח"ל פיילוט ראשוני בקרית שמונה, שבמסגרתו שופצו וחוברו מספר מקלטים לאינטרנט אלחוטי. השימוש בשירות הוא חופשי מרגע פתיחת המקלט, וכל שוהה במקלט יכול להתחבר לרשת בכל רגע, בדומה לאינטרנט האלחוטי בבית או במקום העבודה.

    בימים אלה מתבצעות עבודות תשתית ביותר מ- 50 מקלטים ציבוריים במספר ישובים בגבול הצפון, בהם: קריית שמונה, צפת, נהרייה, טבריה, אזור העמקים, מגדל העמק, עכו, שלומי, רמת תבור, סכנין ועוד.

    המקלטים הציבוריים הראשונים בפרויקט נבחרו כך שיימצאו בשכונות שבהן יש מחסור בממ"דים, ובמקלטים שבהם על פי ההערכה ייעשה שימוש מוגבר במצבי חירום. בחודשים הקרובים מתכננים במשרד הביטחון לפרוס אינטרנט אלחוטי במאות מקלטים נוספים בגבול הצפון, ובעתיד לבחון את הרחבת הפרויקט לאזורים נוספים בארץ, בהיקף של מיליוני שקלים.

    סמנכ"ל משרד הביטחון ומ"מ ראש רח"ל, בצלאל טרייבר: "לאינטרנט יש חלק הולך וגדל ביכולת של מערכת הביטחון לתקשר עם האוכלוסייה במצבי חירום, להעביר דיווחים בזמן אמת על אזעקות והנחיות מצילות חיים. לכן אנו רואים חשיבות בחיבור המקלטים הציבוריים, שבהם הקליטה הסלולארית מוגבלת, לרשת האינטרנט".



    0 תגובות